mandyvanoeffel.reismee.nl

Ruim drie weken Australië

Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje niets meer van me laten horen, maar geen zorgen. Ik ben nu ruim drie weken weg en er is zoveel veranderd en ik krijg het alsmaar drukker. Bij mijn laatste blog was het nog mijn eerste 'werkweek' en elke dag gaat het me wat beter af. Vorige week woensdag heb ik voor het eerst wat koekjes mogen maken , chocolat chip cookies en gelukkig smaakte ze goed, dus mag ik nog wat vaker bakken. Daarnaast was er woensdag een openhuis op de school van de meisjes en omdat Annie moest werken hadden we afgesproken dat we 's avonds kwamen als Annie terug kwam, alleen was de school ook open tussen twee en drie. Dus om drie uur werd ik vanbuiten geroepen of ik niet alsjeblieft ook nu al even wou komen, dus heb ik dat even gedaan, de meisjes waren zo enthousiast om alles te laten zien. En zodra Annie thuis kwam zijn we daarna met z'n vieren naar de school gegaan en hebben nog even rondgekeken.

Donderdag was dan alweer de laatste dag. Na het normale ochtendritueel ben ik naar het postkantoor gegaan, er waren twee pakketjes bezorgt. Het was een super lief pakketje van mama. En ik kon me niet voorstellen maar wat is het leuk om stroopwafels en hagelslag te zien al na twee weken. Mama was ook bang dat ik me ging vervelenn dus er zat nog wat leuks om te lezen en om te borduren bij, super lief. Het andere pakket van Annie had drie handdoeken in het. Eén daarvan was voor mij een mooie handdoek met mijn naam erop. En na het milkshake en huiswerk ritueel kwam er nog gezellig een logé, Jack. En met de meisjes en Jack aan het spelen in de woonkamer mocht ik een operatie op een beer uitvoeren, zijn oog was helaas voor de tweede keer gebroken. Daarna was het dan ook mijn buurt om voor het eerst te koken, gebakken aardappelen, sla en samen met Caitlin had ik kipschnitsels gemaakt. Vooral de schnitsels vielen in de smaak bij Mikayla, ze bleef eten. Toen zat mijn eerste 'werkweek er alweer op.

Vrijdag was een heerlijk relaxed dagje en heel gezellig met Annie die thuis was. 's Middags naar schooltijd kwam dan ook een hele leuke verrassing, een vakantie die werd geboekt. Zaterdag 26 september gaan we voor vier nachtjes naar Exmouth, de kust. Nog een weekje dus voor ik heerlijk kan gaan snorkelen en vissen. Daarna moesten de meisjes ombeurten naar dansles en toen hadden wij onze chips en nugets dag. Dus met patat en snacks op schoot hebben wij Frozen gekeken, dit omdat Annie het niet kon geloven dat ik deze film nog nooit had gezien. Zo hebben we de dag heerlijk afgeslopen.

Zaterdag begon als een heel gewone, rustige dag, maar dit veranderde nadat Annie Caitlin naar bijles bracht. Vol enthousiasme kwam ze terug, ze had een baantje voor me. Dit was dan geen baantje als babysitter, maar een baantje bij de milkbar (een soort snackbar en luchroom in een). Dus toen Caitlin moest worden opgehaald ben ik meegegaan om langs te gaan bij de milkbar. Ik had gelukkig al kennisgemaakt met de eigenaars, dus met Annie naast mij was het baantje zo geregeld, ik had de goedkeuring van Annie om op vrije dagen 's avonds te gaan werken en als ik het leuk vind en eenmaal gewend ben ook op de dagen dat ik als au pair werk onder schooltijd. Ik was meteen aangenomen en kon de volgende dag al beginnen als het aan Francis (de eigenaar) lag, maar wij gingen naar Karijini (dit was geen probleem voor hem ik gaf gewoon aan wanneer ik wilde en als hij mij dan kan gebruiken mag ik komen werken). 's Avonds hadden we nog gezellig een BBQ bij ons thuis, waarbij een heel lief gezin langs kwam met drie kinderen (ook een tweeling). We hebben met z'n allen lekker in het zwembad gezommen, voornamelijk snel erin en eruit maar het was wel leuk. Daarna heerlijk gegeten en ik heb heel gezellig met de moeder gepraat. Zij is een psycholoog en vond het heel leuk dat ik volgend jaar pedagogische wetenschappen ga studeren. Ook had ze van Annie gehoord dat ik een cursus wilde gaan doen en nadat ze wist wat ik wilde studeren wilde ze me helpen met het vinden van de perfecte cursus, ze wist nog wel iemand die veel wist over alle cursussen die ik online kan volgen bij een universiteit en ze wilde wel wat rondvragen voor mij.

Zondag was echt een geweldige dag, wij gingen met z'n allen naar het natuurpark in de buurt, Karijini! Het park ligt vlakbij Tom Price, de ingang van het park is dan ook nog niet heel ver rijden, maar voor je dan bij het informatiepark bent (hier wilde Annie mij de eerste keer graag mee naartoe nemen) moet je 40 kilometer verder rijden. Bij dit informatiepark is er veel te lezen met verschillende foto's, over het onstaan van het park (eerst was het binnenland van Australië een zee), over de dieren die in het park zijn te vinden en over de aboriginals rond het park. Daarna hebben we nog lekker even in het winkeltje rondgekeken en zijn we naar buiten gegaan om nog foto's te nemen en daarna konden we dan echt een klein deel van het park verkennen. Wij gingen naar Fortescue Falls dit was een heel makkelijke afdalen, voor verschillende stukken was er namelijk een trap gemaakt. Al snel was er een heel mooie waterfal te zien die over een trap van rotsen liep en uitkwam in een heel mooi meer. Hier konden we later de dag wel gaan zwemmen, maar we zouden eerst doorlopen naar Fern Pool. Het leek tijdens deze korte wandeling alsof je door het regenwoud liep, en dat in vergelijking met de half woestijn in de rest van dit gebied. Aangekomen bij Fern Pool was het alsof ik in een film was. De waterval en het meer met daaromheen rotsen en grote bomen, geweldig! Maar goed, toen moesten we ook nog even gaan zwemmen natuurlijk, dus tassen neerleggen, handdoeken eruit en het water in. Eerst waren wij alle vier nogal voorzichtig en wisten niet goed of we het water wel in durfde, dus zaten we op een rijtje met onze voeten in het water en de vissen eromheen zwemmend. Toch vonden we dat we het water gewoon in moesten, dus zijn we er maar gewoon in gezwommen, en het was niet eens heel koud. Met z'n allen zijn wij toen naar de watervallen gezwommen en we konden eronder door om even te gaan zitten op de rotsen achter de waterval en even genieten van het uitzicht. Weer uit het water hebben we ons even laten opdrogen in de zon met onze voeten in het water, om daarna onze kleren aan te trekken en weer terug te lopen naar Fortescue Falls. Hier hebben we zittend op de rotsen in de zon lekker gelunched. Annie had zaterdag een kip gegrilled, dus een heerlijke kip sandwich, overgebleven pannekoeken van de dag ervoor en wat meloen, heerlijk. Na even te hebben gezond zijn we ook hier het water in gegaan en hebben weer naar de waterval gezwommen. Daarna zijn we de andere kant opgelopen, de waterval volgend, klimmend over de rotsen en via rotsen over het water lopend. En al dat tussen twee kliffen in, een echt sprookje. We hebben een flink eind gelopen tot de meisjes geen zin meer hadden en toen zijn we weer terug gelopen en hebben nog even heerlijk afgekoeld in het heerlijke water van Fortescue Falls. Daarna zijn we weer naar huis gegaan, maar niet voordat we nog even lang een ander meer zijn gereden, Circular Pool, maar hier zijn we niet naar beneden gelopen. En niet te vergeten we zijn nog even terug naar het informatiecentrum gereden om een ijsje te gaan eten.

Maandag was weer een vrij rustige dag, 's ochtends moesten we even naar het postkantoor om mijn WWCC formulier in te sturen (het pasje dat ik aan heb gevraagd heb ik nodig om met kinderen te kunnen werken). Verder werd Annie die ochtend gebeld door Francis (de eigenaar van de milkbar) of we om twee uur even langs konden komen om mij een rondleiding te geven en te overleggen over mijn rooster. Dus om twee uur werd ik rondgeleid bij de milkbar en werd er nog wat uitgelegd over wat ik allemaal ga doen en hier werd gevraagd of ik niet dinsdag, woensdag en donderdag van half zes tot half negen kon komen werken. Dit was geen probleem, Annie was nog vrij en ik had dus ook vrij en ik had eigenlijk wel zin om hier te werken.

Dinsdag was het dan zover, na een rustig dagje mocht ik om half zes beginnen met werken bij de milkbar. Het was echt leuk om te doen, ik mocht voornamelijk pizza's maken en laat dat nou iets zijn wat ik thuis ook graag doe. Na wat pizza's,milkshakes en schoonmaken zaten de drie uurtjes er al weer op en kon ik naar huis waar Annie heel lief wat eten voor mij in de koelkast gezet wat ik dus alleen nog maar even hoefde op te warmen, dus na een lekkere douche kon ik meteen eten.

Woensdag was het wel weer een wat drukkere dag. Mikayla kreeg een certificaat omdat ze deze week zo haar best had gedaan op school. Hier gebuurd het heel vaak dat kinderen certificaten krijgen, deze morgen op school duurde dan ook best lang. Verschillende kinderen kregen nog een medaille voor de sportprestaties van de sportscarnaval anderhalve week geleden, er werden certificaten uitgerijkt voor kinderen die deze week goed hun best hadden gedaan, of heel sociaal zijn en klasgenoten altijd helpen. Nadat dit na een uur/ anderhalf uur was afgelopen zijn Annie en ik naar Tom Price gegaan, het was weer tijd voor de grote boodschappen. Dus samen hebben we even gezellig in Tom Price boodschappen gedaan en lekker wat winkeltjes bekeken en zijn daarna weer naar huis gegaan. 's Avonds was het dan weer tijd voor mij om te werken. Het leuke was, toen ik thuis kwam lagen de twee meisjes natuurlijk net in bed, maar ze riepen eerst mij, ze wilde eerst nog een knuffel.

Donderdag was dan alweer mijn laatste dag vrij en mijn laatste dag deze week werken bij de milkbar. Het was een heel rustig dagje en ook 's avonds op het werk was het erg rustig, dus ik kon helpen met alle bestellingen, ik word er steeds een beetje beter in.

Vrijdag mocht ik dan weer mooi werken voor Annie. Het was ook meteen een heel lange. Vrijdag is altijd een drukke dag met het dansen van de meisjes. Eerst kwam na schooltijd een klasgenootje van Mikayla spelen tot kwart voor vier, daarna moest ik Mikayla namelijk naar dansles brengen. Toen had ik een half uur om met Caitlin te lezen en om Mikayla weer op te halen. Daarna kwam Annie thuis, ze mocht eerder weg omdat ze om zes uur een feestje had voor haar collega die 20 jaar in de mijn werkte (er mogen ook maar een paar collega's komen). Toen moest Caitlin al weer naar dansen en daarna was Annie klaar met douchen dus moest ik zorgen dat Mikayla ook snel ging douchen, zodat ze nog wat huiswerk kon maken voor ik Caitlin op moest halen. Maar omdat Annie de auto mee moest naar het feestje zou ik Caitlin lopend op moeten halen, maar Annie wilde Caitlin nog wel even ophalen. Die tijd kon ik mooi gebruiken om de frituurpan aan te zetten, want het was weer film avond. Caitlin ging meteen douchen zodra ze thuis was en daarna zette zij de film aan en had ik de patat en snacks klaar. Samen hebben we toen lekker een film gekeken en nadat ik had afgewassen moesten de meisjes al weer naar bed, zodat ik het rijk weer voor mij alleen had. Soort van dan, Mikayla kwam nog een paar keer uit bed, maar al snel lagen ze daarna te slapen. Rond elf uur kwam Annie thuis en hebben we nog wat gekletst. Annie hoefde gelukkig de volgende dag niet om vier uur op te staan. Omdat ze een feestje had mocht ze later op haar werk komen, gelukkig.

Zaterdag was ik als eerste op, zelfs de meisjes sliepen wat langer uit. Daarna mochten zij even lekker tv kijken en is Annie naar het werk gegaan. Eerst hebben we samen lekker geknutseld, de meisjes hebben allemaal schilderijen gemaakt en Mikayla ook met wol nog een wolkencupcake. De meisjes hebben daarna wat gespeeld tot we gingen lunchen en Caitlin naar de bijles moest en ik met Mikayla wat gelezen heb. Zodra ik Cailtin op had gehaald zijn ze weer naar de vriendinnetjes gegaan om lekker te zwemmen, de vader van de vriendinnetjes had een soort opblaas glijbaan met water. 's Avonds heb ik gezellig met mijn familie geskypt en de meisjes wilde ze heel graag ontmoeten, dus die hebben gezellig mee gekletst. Ze hadden de avond van hun leven, ze vonden het echt super leuk.

Vanmorgen was Caitlin al vroeg wakker, maar Mikayla heeft nog lang geslapen. Dus ik heb gezellig met Cailtin ontbeten terwijl Mikayla nog heerlijk lag te slapen. Daarna hebben samen sudoku's gemaakt. Mikayla had haar eigen boek, maar Cailtin wist niet hoe het moest, dus heb ik het haar maar even geleerd. Daarna hebben ze samen met wat vriendinnetjes hier in het zwembad gespeeld, tot we gingen eten. Daarna moesten we nog snel even naar het tankstation om wat melk te kopen, want deze was bijna op. Nu zijn de meisjes weer lekker aan het spelen en kon ik mijn blog eindelijk online zetten, zodat jullie niet helemaal het idee krijgen dat ik de blog al ben vergeten.

X'jes Mandy

Reacties

Reacties

mama

Lieve Mandy, wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt. En wat heb je toch al veel gedaan en meegemaakt daar in die korte tijd. Mooi hoor. Het is fijn te horen en te lezen dat je het zo enorm naar je zin hebt. Geniet nog maar goed. Veel liefs mama xxx

oom Arjan en tante Nienke

Wat ontzettend leuk om te lezen, dat je al zo snel je draai daar hebt gevonden en we vinden het geweldig om vanaf hier met je mee te kunnen genieten op deze manier.
Een dikke knuffel van Ronin (ook voor Jack) en alle liefs van ons

Oma

Fijn om te lezen dat je je het zo getroffen hebt bij Annie en de kids. Leuk dat ook je tweede baantje je zo goed bevalt. Volgend jaar kom ik zelfgemaakte pizza bij je eten hoor, je bent dan volleerd pizza-bakker!
Geniet maar volop van alles.
Liefs van Oma

Gerrie

Hoi Mandy, wat leuk om al jou belevenissen te lezen en te zien dat het goed met je gaat. Zie uit naar je volgende verslag ! Heel veel geluk en plezier . Dikke knuffel uit Ommen XX

tante Margreet

Haha het skypen viel hier ook goed in de smaak hoor! Wel vreemd dat de meisjes bij jou al naar bed moesten terwijl het bij ons pas in de middag was. Dan pas merk je hoever je weg bent. Al weten we nu wel dat appjes heel snel bij elkaar binnen komen, alsof je gewoon naast ons staat!

Henny

Hoi Mandy ik heb weer genoten van jou belevenissen, geweldig om dit hier een beetje mee te maken. En jij hebt het lekker voor elkaar daar, al mooie dingen gezien envolgens mij geniet jij met volle teugen. Meid ik kijk al uit naar jou volgende verhaal. Liefs en een knuffel van mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active