mandyvanoeffel.reismee.nl

Kerst in Coral Bay

Lieve allemaal,

Allereerst hoop ik dat jullie allemaal een hele fijne kerst hebben gehad en lekker hebben genoten. Ik heb in ieder geval enorm genoten met kerst en de rest van mijn vakantie. Helaas zijn we gisteren weer teruggekomen, al was het wel heel lekker om weer in mijn eigen bed te slapen en een normale douche te hebben.

Afgelopen vrijdag zijn we dus van Wickham naar Coral Bay gereden, gelukkig gingen deze 560 km iets sneller dan op maandag naar Wickham. We vertrokken zoals ik al zij om vier uur ’s ochtens en was dus al om drie uur wakker om ontbijt voor in de auto te maken. We waren nog wel even bang voor de diesel, Carl had de dag ervoor niet getankt, dat zouden we vrijdagmorgen wel doen, maar in Karratha het tankstation was gesloten en het roadhouse Fortescue had speciale kersttijden sinds vrijdag en zou pas om zeven uur openen, terwijl het rond half zes was! Gelukkig kwam de eigenaar wat uit de winkel halen en liet ons even tanken. Zo waren we toch voor twaalf uur in Coral Bay. We waren de eersten uit Paraburdoo en tegen de tijd dat wij de caravan klaar hadden en de schaduw hadden neergezet kwam langzaam iedereen aan in Coral Bay na hun laatste nacht shift en zonder slaap. We zijn daarna heerlijk naar het strand geweest en hebben even gezwommen en ik heb met de meisjes aan de hand zelfs nog even gesnorkeld. ’s Avonds zijn Carl, de meisjes en ik lekker uit eten geweest bij het camping restaurant, hoewel Carl niet veel heeft kunnen eten hebben we er allemaal enorm van genoten (Carl heeft net een maagverkleining gehad iets meer dan drie weken geleden).

Zaterdag was het een heerlijk rustige dag, op het strand. We hebben geluncht bij de bakkerij hebben gesnorkeld de meisjes hebben gespeeld met Echo en Vogue en wij hebben heerlijk gekletst met iedereen uit Paraburdoo. Naast ons stonden Crossie en Jo met hun zoon en dochter (en haar vriend) zij zijn net iets jonger dan ik ben, heel gezellig dus. Daarnaast stonden Monti en Hailly met hun drie dochtertjes (Echo is 5 , Vogue is overmorgen 2 en Bliss een paar maanden oud) verder had je Lindsey en een vriend en Andy die ik niet eerder had ontmoet. Ook was de kapper er met haar man en zoontje en de thuiskapper met haar man en vier kinderen, allemaal vrienden van de meiden, al waren die allemaal wat verder op de camping en dit maakt Echo en Vogue onze grootste bezoekers.

Zondag was het dan eindelijk kerst! Hoewel we de meisjes hadden uitgelegd dat we de Kerstman hadden gevraagd de cadeautjes naar Paraburdoo te brengen had Carl de stockings voor de meisjes. Annie had twee cadeautjes voor de meisjes en ik natuurlijk ook iets. Voor Carl was er natuurlijk ook een cadeau in Karratha gekocht en ik kreeg ook nog wat cadeautjes (allemaal enorm verwend). Omdat de meisjes geen cadeautjes verwachte waren ze niet super vroeg wakker en toen Caitlin de caravan uit liep had ze haar stocking aan het bed einde niet eens gezien. Na een half uur uitpakken van alle cadeautjes in de stocking zijn we snel naar het strand gegaan, de Kerstman had beloofd nog even naar Coral Bay te komen wanneer hij klaar was. De meisjes hebben nog wat snoepjes van hem gekregen en de rest van de dag werden de andere cadeaus uitpakt en enorm veel gespeeld en gezwommen in de zee (en een zandballen gevecht, het was ten minste wit zand). ’s Avonds zijn we met iedereen van Paraburdoo uit eten geweest bij de Pub (dit was het enige restaurant dat was geopend) en hebben een heel gezellige tijd gehad. Natuurlijk zijn we daarna nog lang blijven kletsen op het caravanpark maar het was een heel leuke kerst.

Maandag was het Boxingdag en hebben we letterlijk de hele dag op het strand gezeten. Monti en Hailly hadden een plekje met schaduw veroverd al heel vroeg en wij zijn hier bij gaan zitten. We hebben gezwommen, gesnorkeld, van alles gemaakt in het zand (kastelen en zeemeerminnen), Monti had een speaker mee genomen en lunch bij de bakkerij maakte het een perfecte dag.

Dinsdag was al weer de laatste dag en een aantal mensen waren al vertrokken en ook Monti en Haily vertrokken een dag eerder, Bliss was de dag ervoor verbrand (ze was de hele dag in de schaduw dus waren niet zeker of het van de zon was of door de wind het waaide namelijk enorm sinds we hier op vrijdag aankwamen haar gezicht zat vol blaren en zij moesten dus helaas een dag eerder vertrekken). Toch zijn wij met Jo en Crossie en de kapper Hailly op een 4wd tour gegaan met de drie auto’s (de vierde auto haakte al snel af en de thuiskapper met gezin vertrok ook een dag eerder). We zijn naar 5 fingers gereden, een heel mooi strand waar we hebben gezwommen, gesnorkeld en op het strand werd gezeten. Het water in Coral Bay is koud en hoewel ik in de baai in Coral Bay zelf wel zwom en snorkelde was hier het water in lopen en snel weer uit meer dan genoeg. ’s Middag na bij de bakkerij te hebben geluncht hebben de meiden en ik Carl mee genomen naar de haaienbaai en hoewel we al snel één haai zagen hield het hierna helaas op, toch was het wel heel leuk. ’s Avonds zijn we naar Bill’s gegaan voor het eten met Jo en Crossie en de kapper Hailly dat was iedereen die nog over was en hoewel het eten echt super lekker was, was het zo enorm koud. De laatste paar avonden koelde het enorm af zodra de zon onder was (van 35+ naar zo’n 20-23 graden) deze avond werd het volgens Crossie 17 graden!!! Het is hier geen winter! En iedereen had het zelfs met vesten aan nog enorm koud.

Gisteren zijn we weer thuis gekomen en hebben we Chantalle oppgehaald bij Nanutarra die bij haar zus in Wickham was gebleven en na een klapband van de caravan waren we om vier uur weer lekker thuis. Ik heb daarna voor iedereen gekookt en zo was het toch nog een speciale avond.

Vandaag is Annie’s laatste dag, al werkt ze morgen een extra dag en heb ik dus de hele dag gewassen, gestreken en de vloer gedaan, maar vanavond lekker lui uit eten bij de Mess.

Dit is waarschijnlijk de laatste blog van dit jaar, ik wens iedereen een hele fijne jaarwisseling en nog een beetje kerst aangezien oudjaarsdag voor ons kerstdag zal zijn.