mandyvanoeffel.reismee.nl

Kerst en nieuw

Lieve allemaal,

Een heel Gelukkig Nieuwjaar gewenst voor iedereen! Ik hoop dat iedereen zijn vingers nog heeft en lekker veel oliebollen heeft gegeten. Ik wil Wesley nog even speciaal bedanken, dankzij hem heb ik toch nog vuurwerk gezien (ook mama bedankt).

Ik heb gisteren heel grappig nog kerst gevierd in plaats van oudejaarsdag met oliebollen. Annie en ik besloten dat we graag wilden uitslapen, maar met een kerstdag en enorm veel cadeautjes onder de boom ging hem dat niet worden en om zes uur werden we dan ook gewerkt met een ontbijtje op bed. Na het ontbijt en een douche hebben we dan allemaal de cadeautjes uitgepakt en ik ben zo enorm verwent door de mensen hier, maar ook vanuit Nederland, heel erg bedankt! Hierna moest er natuurlijk meteen worden gespeeld en hebben we lekker rustig aan gedaan. Uiteindelijk moesten we toch nog naar de winkel voor de laatste dingen voor de kerstlunch en de oliebollen vandaag (de meisjes waren al in het zwembad en zijn ook niet mee geweest). Na de laatste cadeautjes te hebben ingepakt voor iedereen die langs zou komen en het opblazen van de nieuwe waterspelletjes zijn we druk bezig geweest met de voorbereidingen van de lunch. Zodra Ross en Susie er waren en de cadeautjes waren uitgepakt sprongen we het zwembad in. We hebben met de nieuwe waterpistolen gespeeld en het nieuwe volleybalnet en enorme bal. Uiteindelijk hadden we er even genoeg van en besloten we wat chips en garnalen te eten. Toen de lam en de kalkoenfilet aan het koken waren zijn we opnieuw het water in gegaan. Hier doen ze geen uitgebreid kerstdiner, maar een heerlijke kerstlunch en wij besloten dit om drie uur te doen, we hoefden daarna dan geen speciaal diner meer te maken. Net toen al het vlees klaar was rond vier uur en wij wilde gaan lunchen kwamen Troy en Robin met Jack en Uncle Barry langs. Meer cadeautjes en geklets, maar de lunch werd uitgesteld. Toen Uncle Barry rond kwart voor vijf vertrok om te werken hebben we lekker geluncht en Troy en Robin deden natuurlijk mee. We hadden kalkoenfilet, geroosterde lam, kerrie rijstsalade en bonen en chorizo salade, een groot feest dus. Al snel sprongen de kinderen na het eten weer het water in en kwamen Candice (met haar nieuwe vriend) en de jongens ook nog even langs. Pas na half acht vertrokken Troy, Robin en Candice pas en was het tijd voor de tiramisu van Susie. Om negen uur vertrokken ook Ross en Susie. Een echt Australische kerst op oudjaarsdag. Daarna heb ik nog even met oma en tante Bertie kunnen skypen. Annie was nog wakker na de skype en we hebben nog even tv gekeken tot Annie rond kwart over tien naar bed ging. Ik heb nog even televisie gekeken en heb daarna ook gedoucht en netjes op mijn kamer tot twaalf uur gewacht. In het dorp is er niks bijzonders om twaalf uur, je mag zelf geen vuurwerk kopen en de gemeente doet ook geen vuurwerk. Verder hebben we ook geen speciale oudjaarsavond programma’s op tv en vandaar dat iedereen hier vroeg naar bed gaat. Toch hebben ze vanuit Nederland via de app het nieuwe jaar met mij ingeluid.

Vanmorgen ben ik netjes om half zeven/ kwart voor zeven wakker geworden, zo kon ik jullie aftellen ook mee maken. Ik heb met mama en oma geskypet en gelukkig nieuwjaar gewenst. Dankzij Wesley had ik gisteren avond vuurwerk en mama liet me vanmorgen nog wat vuurwerk zien. Verder hebben we niet veel bijzonders gedaan vandaag. Ik heb wel oliebollen gebakken, al waren ze minder lekker dan op de station misschien hadden we toch niet het patatvet moeten gebruiken. Verder hebben we met z’n vieren aan het einde van de middag nog lekker even gezwommen. Lekker rustig, Annie moet morgen en overmorgen namelijk extra werken en ik dus ook.

Nogmaals iedereen een heel gelukkig nieuwjaar en laat snel weer wat van me horen.

Dikke knuffel en kus,

-xxx- Mandy

Reacties

Reacties

Oma

Fijn dat ik nu ook kan lezen (na je verhaal tijdens de skype) hoe jullie oud en nieuw hebben gevierd.

tante Margreet

oud & nieuw kun je toch echt het beste in Nederland vieren Mandy! Wesley vond het echt geen ramp om speciaal voor jou vuurwerk af te steken en er een filmpje van te maken...Zijn favoriete dag van het jaar!

mama

Het blijft vreemd te horen dat oud en nieuw in Paraburdoo niet echt leeft en dat iedereen gewoon naar bed gaat. Maar gelukkig hadden we de app en Skype.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active