mandyvanoeffel.reismee.nl

Coral Bay of niet?!

Lieve allemaal,

Morgen zullen we al om 4 uur vertrekken, maar we gaan gelukkig naar Coral Bay, dus het maakt mij niet uit. Het was nog even heel spannend of we wel zouden kunnen vertrekken, er is namelijk een cycloon die op zaterdag Karratha zou raken, maar we hebben net vandaag gehoord dat het richting Port Hedland gaat en wij kunnen morgen makkelijk vertrekken. Het heeft hier nog niet geregend en de wegen zijn nog open. Mocht de cycloon morgen toch nog zijn route aanpassen, zullen we waarschijnlijk niet meer uit Coral Bay kunnen vertrekken als de wegen worden afgesloten. Dan zullen we maar een langere vakantie hebben.

Omdat Annie moet werken met kerst en wij in Coral Bay zullen zijn gaan we kerst pas op oudjaarsdag vieren. Wel hebben we afgelopen zaterdag gezellig een BBQ met Ross en Susie gehad en ook Francis kwam nog even langs en hebben we heerlijk gezwommen en gegeten.

Uiteindelijk hebben we definitief besloten op zaterdagavond dat we maandag zouden gaan vertrekken. Hoewel we eerst al om zes uur zouden gaan vertrekken, werd het uiteindelijk pas half tien. Het was een enorme reis, zeker met de caravan. Het eerste stukje naar Nanutarra was nog niet zo erg. We zijn nog even bij Cheela Plains gestopt om een pakje af te leveren en ik kreeg nog een kerstcadeautje. Na Nanutarra moesten we helaas tegen de enorme wind in en met een caravan ging dit niet heel snel. Ook was het rond de 50 graden en met het harde werken van de auto sloeg de airconditioning af, vandaar dat we uiteindelijk nog maar 80 km per uur reden. Uiteindelijk waren we toch rond half zes in Wickham en ontmoette ik een van Carls andere dochters Kerrie en haar vriend, Alex, waar we in het huis zouden slapen. De meisjes sliepen samen in een swag, opgezet als een tent en waren enorm enthousiast. Na wat te hebben gegeten en gekletst zijn we al vroeg naar bed gegaan.

Dinsdag hoefde Kerrie niet veel te werken, vandaar dat we besloten naar Karratha te gaan, ongeveer 55 km verderop. Caitlin en ik zijn even voor een wandeling door het dorp gegaan en vonden een hele leuke speeltuin, waar ze dan ook snel even heeft gespeeld. Alex moest werken, maar Kerrie, Chantalle, Carl, de meisjes en ik zijn naar Karratha gegaan en zijn hier naar het zwembad gegaan. Karratha is ongeveer zo groot als Zwolle denk ik en het zwembad was dus ook een stuk groter. Ze hadden een enorm water speelparadijs voor de meisjes. In hetzelfde gebouw (zwembad was wel buiten) kon je ook mini golven met glow in the dark. Het was donker met glow in the dark bal en banen. De meisjes vonden het helemaal geweldig en met lunch bij de MacDonalds was het volgens hen een van de beste dagen van hun leven. Verder zijn we ’s middags nog even naar het strand van Wickham gegaan en hebben we lekker gezwommen, het water was zo warm!

Ook gisteren zijn we nog in Karratha geweest, maar eerst zijn we naar Dampier geweest (ik denk ongeveer 20 km van Karratha) hier staat het standbeeld van Red Dog, de beroemdste hond van Australië en dan voornamelijk van de Pilbara. De hond is bekent geworden omdat hij met iedereen meeliftte en op deze manier overal in Western Australia kwam en volgens verhalen zelfs in Japan. Er is een film van gemaakt, die ik nu al een paar keer heb gezien, dus we moesten toch even een foto maken. Ook hebben we even rondgereden in Dampier en hebben op het strand gelopen. Verder hebben we nog even gewinkeld in Karratha, het is zo fijn om even in gewone winkels rond te lopen en niet alles online hoeft te bestellen.

Vandaag zijn we eerst naar Point Samson geweest en hebben het strand gezien en even lekker over het strand gelopen. Daarna zijn we naar Cossack geweest. Een heel klein dorpje, waar geen huizen meer staan, maar nog wel wat oude gebouwen. Het heeft verschillende mooie uitzichtspunten, zelfs één over een heel mooi strand. Helaas is het pas vandaag bekent geworden dat de cycloon Karratha niet zou raken, maar alle gebouwen waren al afgesloten en zandzakken voor de deuren gelegd. Zowel Point Samson en Cossack liggen enorm dicht bij Wickham (ik heb het aangegeven op de kaart). Verder moet ik jullie toch echt wel even iets grappigs gaan vertellen. Ik weet niet of jullie het programma nog kennen, ik heb het over ‘Adam zoekt Eva’ het datingsprogramma waar mensen elkaar naakt op een eiland ontmoeten. We waren televisie aan het kijken, maar voornamelijk aan het kletsen, plots hoor ik opeens iemand Nederlands praten, ik was zo verbaasd. Toen keek ik naar de tv en plots de Nederlandse ‘Adam en Eva’ was op televisie met Engelse ondertiteling. Ik weet dat het programma op tv was net voor ik uit Nederland vertrok en wist dus waar het over ging. De rest had geen idee en hoewel de meisjes gelukkig naar bed waren moest je de rest zien kijken! Zij waren nog meer in shock dat ik was, maar niet omdat het Nederlands was, maar ‘Je kon alles zien!’. Ik heb zo gelachen en me zo geschaamd, het eerste Nederlandse programma hier op de tv is met naakte mensen, niet te geloven toch?!

We zijn nu lekker rustig in het huis, de meisjes spelen op de WII samen met Chantalle en ik zal de meisjes wanneer het wat koeler wordt nog even naar de speeltuin gaan, Mikayla heeft deze namelijk nog steeds niet gezien.

Dit zal waarschijnlijk de laatste blog zijn voor kerst, nogmaals een hele fijne kerst iedereen!

Dikke knuffel en kus,

-xxx- Mandy

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active