mandyvanoeffel.reismee.nl

Een korte update voor mijn vakantie

Hoi Allemaal,

Het is alweer vrijdagmorgen en morgen vertrekken we voor vijf dagen naar Exmouth, wat een geluksvogel ben ik toch eigenlijk ook. Maar eerst deze week, het was een super week. Zondag na mijn blog heb ik even met mama geskypt tot vijf uur, toen heb ik de meisjes opgehaald. Terwijl zij gingen douchen en opruimen moest ik ondertussen ook beginnen met koken, het was hutspot avond. Omdat Annie het al één keer eerder had gemaakt wist ze dat Caitlin het wel zou willen eten, Mikayla daarentegen zou moeilijk gaan doen (Mikayla is een moeilijke eter). Dus nadat de stampot eigenlijk klaar was hebben we het met de staafmixer tot een oranjepuree gemaakt voordat de bacon erbij in kon. Toch heeft het niet echt geholpen, caitlin en Annie vonden het heerlijk en bleven eten. Mikayla had alleen wel veel moeite met het nemen van één hap. Dit moest alleen wel voordat ze haar worstje mocht opeten, dus ze heeft het gegeten (met een dicht geknepen neus!). De rest van ons heeft hier vooral veel om gelachen.

Maandag en dinsdag waren vrij rustige dagen. Ontbijten met de meisjes, lunchboxen klaarmaken, tandpoetsen, haren doen, schoenen aan en naar school. Daarna heb ik de tijd voor mezelf waarbij ik meestal, of even ga zwemmen of even ga wandelen met Pluto. Wat puzzel of borduur. En maandag heb ik maar even kamer schoongemaakt en lakens gewassen (moest ook maar eens even gebeuren). Na schooltijd milkshakes en koekjes, huiswerk en lekker spelen. Annie had zich alleen dinsdagmorgen voor het eerst verslapen. Alleen dinsdagavond was wel heel bijzonder, voor mij. Rond negen uur stuurde Suzanne me een dringend Whatsappje, of ik niet op skype kon komen, het ging over het misschien naar Paraburdoo komen. Dus ik snel op skype, mama en Suzanne hadden een goedkopere vlucht naar Australië gevonden voor in de meivakantie volgend jaar. Ze wilden even zeker weten dat ik dan nog in Australië zou zitten en of ik het leuk zou vinden als ze komen, ze konden hier namelijk geen optie op zetten. Natuurlijk zou ik het leuk vinden als ze komen, dus mama heeft de knoop doorgehakt en de vlucht geboekt. Over zeven maandjes zullen ze hier dus zijn en kunnen we elkaar naar ongeveer 8 maandjes weer live zien!!!

Woensdag was mijn wandeldag. Ik had zaterdag maar twee melk gekocht dus we hadden er nog een nodig, ik moest dus nog even naar het benzinestation. Dit is eigenlijk maar een wandeling van ongeveer 15 minuten, alleen met 36 graden 's morgens is dit toch een behoorlijke wandeling. Toen ik alleen na driekwartier weer terug was kwam ik erachter dat ik ook ijsjes had moeten halen bij de supermarkt (maar een klein beetje vergeetachtig). Maar ik heb eerst maar even gelunched en daarna er toch maar voor gekozen om de auto te nemen, het was toch net iets te warm geworden om nog een keer te wandelen. Ik ben toen meteen langs de milkbar gegaan, het was namelijk uitbetaaldag. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit niet heel erg vond, het loon licht hier namelijk nogal wat hoger, ik verdien meer dan het dubbele dan wat ik in Nederland verdiende. Voor negen uurtjes werken heb ik 157,50 dollar gekregen (dit is bijna 100 euro).

Gisteren was een heel drukke dag. Morgen gaan we op vakantie en ik moest nog even een beetje was doen. Dit hield in dat er ook nog handwas moest worden gedaan, hier was ik dus wel even mee bezig (ik hoef alleen mij eigen was te doen, Annie doet de was van de meisjes, behalve het soms was van de lijn halen en vouwen). Na school was het weer tijd voor milkshakes en huiswerk en dansles. De dansles was een keer niet door gegaan en dat werd dus ingehaald. Dit betekende dat Mikayla weer van vier tot half vijf moest dansen en Caitlin van kwart over vijf tot zes. Helaas liepen de danslessen wat uit. Dus we waren een kwartier later thuis na Mikayla haar dansles dan normaal en Mikayla moest nog wat huiswerk doen en Caitlin moest nog omkleden voor dansles. Met Mikayla nog niet helemaal klaar met huiswerk moesten we toch Caitlin wegbrengen. Maar ook de les voor die van Caitlin liep uit, dus Mikayla had een half uur om te douchen en haar haar te doen voor we Caitlin moesten ophalen., we waren precies op tijd klaar. Helaas liep ook Caitlins les weer wat uit. Dit betekende veel gehaast. Caitlin moest gedouched hebben voor Annie thuis kwam, die moet dan onder de douche.Mikayla moest nog drie vragen huiswerk maken en ik moest nog even koken, wat een geluk dat Annie al had gemeld dat ze wat later zou zijn. Zo waren we toch allemaal helemaal op tijd klaar. Annie kwam uit de douche en we konden zou aan tafel. Dit keer viel mijn eten toch iets meer in de smaak dan de hutspot bij Mikayla. Ik had wraps met gehakt, tomatensaus en uitjes gemaakt en daarnaast wat maïs,sla, tomaten en paprika. De meisjes waren helemaal enthousiast voor het maken van hun eigen wrap en het zelf mogen bepalen wat je erop doet. De meisjes hebben dan ook het meest gegeten, Caitlin alleen het gehakt mengsel, Mikayla durfde wat meer aan door ook wat sla te nemen. Mikayla wilde graag dat ik dit altijd maakte als ik kook, ik weet niet of dat helemaal gaat gebeuren, maar ik zou het zeker nog eens maken. Annie was vooral heel trots op Mikayla, ze had wat nieuws geprobeerd en ze vond het nog lekker ook.

Vanmorgen mocht ik weer uitslapen, Annie was vrij, maar na een weer om half zeven wakker worden, werd ik ook vandaag weer om half zeven wakker, maar ik had nu wel even de tijd om lekker even wat te lezen. Om half acht dacht ik dat ik maar eens moest opstaan, tandenpoetsen en douchen. Maar na het tandenpoetsen moest ik een Mikayla's haar doen voor ik kon douchen. Ze kwam naar mij toe of ik niet alsjeblieft haar haar kon doen, dan kun je geen nee zeggen. Ze was in een goede bui en bleef kletsen en ze vroeg zich toch af waarom ik vandaag had uitgeslapen, Annie lachte zich rot en probeerde Mikayla uitteleggen dat ik vrij was, toch snapte ze het niet helemaal. (Annie lachte vooral omdat de vorige Au Pair, Annie, altijd tot elf uur in bed lag als ze vrij was en Mikayla had dit nooit opgevallen blijkbaar.) Daarna ben ik snel gaan douchen waarna Annie heerlijk een kop thee had gemaakt en de meisjes naar school gingen. Nu zit ik heerlijk in het zonnetje druk bezig met mijn blog. Uncle Berry is net binnengekomen om koffie te drinken, dus dat gaan we eerst doen en daarna zal ik beginnen met het pakken van mijn koffer, want om vijf uur moet ik beginnen met werken bij de milkbar.

Dit keer een iets minder lang verhaal en de volgende keer zal ik schrijven over Exmouth (zo als Annie zegt: My holiday, holiday).

X'jes Mandy

Reacties

Reacties

mama

Wat leuk dat je nog even geschreven hebt voor je op vakantie gaat morgen. Geweldig dat alles daar zo goed gaat en je baantje bij de milkbar je ook goed bevalt. Veel plezier de komende dagen in Exmouth en we zijn reuze benieuwd naar je belevenissen daar. Veel liefs mama xxx

Oom Remco

Wat een superleuk verhaal weer. Geweldig dat je t zo naar je zin hebt. Take care en geniet Mandy!

Richard

Hoi Mandy,

Geweldig dat je het zo naar je zin hebt, goed verdient en ook nog eens op vakantie gaat.
Erg leuk dat je moeder en Suzanne volgend jaar komen.

Groetjes,
Richard

Toos

Hoi Mandy,

Leuk dat je op vakantie gaat. En wat fijn dat je moeder en Suzanne volgend jaar komen. Het duurt nog wel even, maar de gedachte dat ze komen is natuurlijk geweldig. Kun je naar uitkijken. Fijne vakantie en de verhalen komen wel weer.

Groetjes Toos

Oma

Als je mijn reactie leest ben je al in Exmouth. Ik hoop dat je daar aan de kust net zo geniet als je in Paraburdoo doet. Ik lees en hoor wel hoe het verder met je gaat.
Liefs van mij

Toos

Hoi Mandy,
Wat een prachtige verhalen. Ik wens je een fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig nieuwjaar.
Groetjes Toos

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active