mandyvanoeffel.reismee.nl

Schoolvakantie

Lieve allemaal,

Hier voor jullie weer een weekje over mijn avontuur in Australië.

Op donderdag was onze Exmouth vakantie dan wel over, maar was de schoolvakantie voor de meisjes nog maar net begonnen. Mijn week werken zou ook vandaag beginnen, wat betekende hele dagen werken, een drukke week dus. Terug komen van vakantie betekende ook een hele boel was. Terwijl de meisjes zich de hele dag vermaakte met het spelen met Maddy en Ruby had ik de tijd om de was te doen. Natuurlijk moest ik tussen het wassen door ook nog even pannenkoeken bakken, want die hadden we al een week niet meer gegeten. Annie moest deze week acht dagen werken, wat betekende dat ze vandaag al om half vijf vrij was en dat we nog even tijd hadden om boodschappen te doen, want de koelkast was leeg. Daarna hebben we vroeg gegeten, want de meisjes waren kapot na de drukke vakantie en het op en neer rennen tussen de buurmeisjes en ons huis (eerlijk is eerlijk, ik was ook kapot).

Op vrijdag hebben we het gewoon heel rustig aan gedaan, wat tv gekeken en Maddy en Ruby kwamen natuurlijk nog even langs. ’s Middags zijn we met z’n drieën gezellig naar het ‘treinpark’ gegaan. Ik was hier nog niet eerder geweest, maar het was meer een speeltuin met een trein standbeeld vandaar de naam. Omdat het zins we terug zijn behoorlijk begint op te waren hadden we het na anderhalf uur spelen en picknicken wel gehad, het was te warm om rond te rennen. Maar laten wij nu een zwembad in de tuin hebben, dus de perfecte plek om af te koelen. Het nadeel van de zwembaden hier is alleen dat ze niet worden verwarmt, het water was dus nog behoorlijk koud, dus erg lang hebben we het niet vol gehouden. Gelukkig konden we ons ook prima om het zwembad heen vermaken, precies wat we dus ook deden.

Zaterdag was het weer wat drukker, hoewel het vakantie was, ging Caitlins bijles namelijk gewoon door en het was Candice (uncle Berry’s dochters) haar verjaardag. Na het ontbijt was het dus tijd om een mooie kaart voor haar te maken en druk bezig te zijn met arts & craft. Daarna moest Caitlin naar bijles, maar waren de meisjes nog niet klaar. Na de bijles en het kopen van een cadeautje voor Candice gingen we zo weer verder met het verven. ’s Middags was het dan tijd voor een feestje. Ik moet nog steeds wennen aan het ‘het begint om ...’, al kom je 10 minuten te laat, je bent nog steeds veel te vroeg. Gelukkig was het wel heel gezellig, in de achtertuin was een soort water glijbaan gemaakt waar de kinderen allemaal op het spelen waren, terwijl de rest zich allemaal aan het vermaken was met kletsen, dat is niet anders dan een verjaardag in Nederland. Wat wel anders is, is de taart, deze krijg je niet bij binnen komst, maar er wordt gewacht tot iedereen er is, dit hield in dat na het eten, als dessert de taart kwam. Iedereen kon zingen voor Candice en dat was het moment waarop iedereen gelijk taart had. Het was heel gezellig en ik heb veel nieuwe mensen ontmoet, ook mensen wat meer van mijn leeftijd, het voordeel dat Candice wat jonger is. Ook heb ik voor het eerst Nederlands gepraat. Annie is niet de enige met Nederlandse ouders, Willy (haar had ik al eerder ontmoet) heeft een Nederlandse moeder en die was op dit moment ook in Paraburdoo, zij vond het zo leuk dat ze weer eens in het Nederlands kon praten, al was het wel een beetje half Engels (niet gek als je bedenkt dat ze hier al sinds haar vijftiende woont, en eigenlijk met niemand Nederlands praat). Natuurlijk gingen we wel weer vroeg naar huis, Annie was na haar werk namelijk nog even langs gekomen en moest morgen weer vroeg op, dus op tijd naar bed.

Op zondag hadden we een playdate geregeld tussen de meisjes en Ella, hun vriendinnetje. Gisteren belde haar moeder mij op dat het zwembad vandaag open zou gaan, dus werd de afspraak verplaatst naar de ‘townpool’. Lynda (Ella’s mama) stuurde mij ’s morgens een berichtje of ik eerst bij hun langs wou komen, Noah, hun zoontje voelde zich niet helemaal goed, ze wist niet of hij mee zou kunnen komen en zij had last van haar rug en wilde liever niet werken. Het probleem was alleen dat Keith (haar man) was weg om een slang te vangen en ze wist niet wanneer hij terug zou zijn. Hoewel niet iedereen in de auto zou kunnen passen was het natuurlijk geen probleem. Nadat we allemaal waren omgekleed zijn we dus maar naar Ella’s huis gegaan. Zij waren ook bijna klaar en Keith zou er ook bijna zijn en dan konden we met z’n allen naar het zwembad. Zodra Keith weer thuis was (zonder slang, deze konden ze helaas niet vinden) zijn we met z’n allen naar het zwembad gegaan. Er was een BBQ, zodat de meisjes dus lekker een worstje konden eten en er waren allemaal opblaas speel dingen in het water waar iedereen op aan het spelen was. We hebben echt een heel gezellige middag gehad. Thuis gekomen was het al weer tijd voor onze movie-night en daarna bed.

Maandag moesten er nog een paar kleine boodschapjes worden gedaan en zijn we naar het postkantoor gegaan, waar in onze brievenbus een hele lieve brief van mama zat. Verder hebben gewoon rustig aan gedaan, genieten dat we vakantie hebben. Vandaag zou ik gaan koken en de meisjes wouden me graag helpen. Dus hebben de meisjes snel gedoucht, want gisteren hebben de meisjes zelf uit mijn kookboek van travelactive het recept van Torero-Paella ‘Olé’ uitgekozen om te koken. Vanmorgen hebben we de laatste dingetjes gehaald en nu konden we mooi samen met z’n drieën gaan koken. Hoewel het niet heel snel ging en ik bang was dat niet alle vingers het zouden overleven was het wel heel gezellig en leuk. De meisjes vonden het geweldig om alles te mogen snijden en te roeren in de pan, al moest alles natuurlijk wel eerlijk zijn er moest even veel worden gesneden en evenveel worden geroerd. Toen Annie weer thuis was en gedoucht had, waren wij wonder boven wonder klaar met koken en hebben we heerlijk gegeten van onze rijst. Zelfs Mikayla, die alleen haar moeders fryde-rice eet, geen andere rijst, en al helemaal niet met allemaal groente erin heeft er van genoten!!!

Dinsdagmorgen hebben we de art & craft spullen maar weer bij gepakt en weer allerlei mooie schilderijen, cupcakemannetjes en wolkenmannetjes gemaakt. Ongelofelijk wat er allemaal met wat cupcakehoudertjes, wol en verf gemaakt kan worden, gelukkig was het wel heel gezellig en ligt Annie’s kamer net als de meisjes kamer weer bomvol met eigengemaakte knutselwerkjes.

Woensdagmiddag hebben gezellig samen een film gekeken en na de film (ik was de popcorn vergeten, ik weet het, hoe heb ik dat kunnen doen) hebben we chocoladecake in een mok uit de magnetron gemaakt. Opnieuw gezellig samen wat gebakken en omdat het vakantie was hebben we er maar meteen double-chocolate cake van gemaakt door er ook nog witte en melk chocolade stukjes in te gooien. Hoewel het geen popcorn was en pas na de film was, hebben we er toch heerlijk van genoten.

Donderdag was dan al weer mijn laatste werkdag voor deze week! Eerst hebben we de ochtend maar veranderd in een haarmorgen, mijn haar was nog nooit zo nat geweest en had er nog nooit zo uit gezien in deze positie, maar we hebben wel heel veel lol gehad met het doen. Daarna hebben we ’s middags gezellig gezwommen, Carl wilde ons namelijk graag mee nemen naar de townpool, dus hebben we ons daar gezellig de hele middag vermaakt en daarna heeft Carl ons uitgenodigd om ’s avonds als Annie thuis was gezellig bij hem te komen eten. Vandaar dat we wel op tijd weer terug naar huis gingen, Carl had nog tijd nodig om alles voor te bereiden. Voor ons betekende dat er veel met de lego moest worden gespeeld en dat natuurlijk foto’s moesten worden gemaakt van de spullen die waren gebouwd. Er moest zelfs speciaal voor jullie een filmpje moeten worden gemaakt zodat jullie het ook konden zien. Zodra Annie weer thuis was en had gedoucht gingen we naar Carl en als je zag wat hij allemaal had gemaakt was het ook wel duidelijk waarom hij zo lang nodig had voor het koken. Er was geroosterde kip, gebakken aardappelen, bloemkool, boontjes, maïs, brocolinie en natuurlijk zelf gemaakte jus en natuurlijk een heerlijk toetjes met ijs, aarbeien en saus en het was allemaal zo lekker! Dit betekende ook dat ik weer veel te veel had gegeten, haha.

Dikke knuffel en kus van mij

Reacties

Reacties

tante Margreet

Leuk Mandy! Ben nu in ieder geval weer bij tot ergens in oktober. hahaha

mama

Leuk om weer nieuwe verhalen van je te lezen. Hier geniet ik telkens weer van. Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt daar. xxx

Oma

Leuk, de vakanties zijn volgens mij drukker dan wanneer de meiden naar school moeten, maar het lijkt me wel een gezellige boel. Je doet het goed meid!!!

Toos

Leuk het vakantie verhaal te lezen. En als ik het zo lees dan geniet je wel van je verblijf daar in Australië. Super!

Irene Klaver-Grevelink

Wat leuk om weer wat van jou te lezen. En wat een geweldige ervaring voor jou.
Fijn dat je het zo naar je zin hebt!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active