mandyvanoeffel.reismee.nl

Coral Bay

Lieve allemaal,

Hoop dat jullie allemaal een leuke kerst hebben gehad? Het heeft mij 4 maanden gekost, maar ik heb een kangoeroe gezien!!! En zelfs meer dan 1!!! Ik ben net gisteren terug gekomen van drie dagen Coral Bay. Annie moest werken met kerst, maar Carl was vrij en wilde ons graag meenemen naar Coral Bay. Op eerste kerstdag hebben de meisjes en ik dus lekker spelletjes gedaan, Ross en Susie zijn even langs geweest en we hebben wat gezwommen. Verder hebben we ook gepakt want ’s avonds kwam Carl langs om al onze kleren alvast in de caravan te stoppen, de volgende dag zouden we namelijk al vroeg vertrekken. De volgende dag, wat ze hier Boxingday noemen, werden we al om vijf uur opgehaald. Ongeveer een half uur/ uur uit Paraburdoo zag ik dan mijn eerste levende kangoeroe over de weg rennen! Ik was zo enthousiast. Verder betekende het vroege weggaan ook dat we al rond lunchtijd in Coral Bay waren. Natuurlijk moesten we wel eerst de caravan klaar krijgen, maar daarna zijn we voor we gingen zwemmen even naar de bakkerij geweest voor nog wat lekkers. Daarna hoefden we maar 200 meter te lopen vanaf de camping en waren we al op het strand. Coral Bay is in tegenstelling tot Exmouth kleiner en het strand is super dichtbij. Na een lekkere duik in de zee hebben we allemaal gedoucht en hebben de meisjes al vriendinnetjes gemaakt op het springkussen. We hebben heerlijk bij het restaurant van de camping pizza gegeten.

De volgende dag was voornamelijk heel veel snorkelen en zeemeerminnen in het strand maken. Oh en natuurlijk niet te vergeten de bakkerij waar we ook vandaag weer langsgingen, ze hebben gewoon te lekkere dingen. Ik wilde heel graag de zonsondergang zien, maar omdat we wat laat waren moest er heel snel gedoucht worden. Dit betekende voor de meisje, klaar binnen vijf minuten of bij Carl bij de caravan blijven. De meisjes zijn nog nooit zo snel klaar geweest. Samen met z’n drietjes zijn we daarna lekker weer naar het strand gegaan, hebben wat mooie foto’s gemaakt en lekker met de voeten in het water naar de zonsondergang gekeken. We hebben zelfs onze zand zeemeermin staart terug gevonden. Na nog even heerlijk te hebben gegeten bij ‘Billy’s’, een heel goed restaurant en hiermee was ook onze tweede dag al weer over.

Ook maandag hebben de meisjes weer een hele poos op het springkussen gespeeld met hun pas gemaakte vriendinnetjes en als ontbijt maakte Carl ons een uitgebreide maaltijd met bacon, eieren, champignons, tomaten en worstjes, waarna we de rest van de ochtend ons hebben vermaakt op het strand met zwemmen en snorkelen. Carl wilde zelfs wel even op de meisjes letten, zodat ik zelf even het water in kon om te gaan snorkelen. Al een paar keer had ik Carl gevraagd wat de baai iets verderop was, hij was niet zeker waarschijnlijk ook een zwembaai, maar er ging een gerucht rond dat er haaien waren, al kon niemand dit mij met zekerheid zeggen. ’s Middags ging Carl terug naar de caravan terwijl ik met de meisjes en één van hun vriendinnetjes naar de andere baai gingen op haaienjacht. Met het warme weer was het een behoorlijke wandeling, maar tussendoor zijn we een paar keer gestopt om te zwemmen, op deze manier was het prima uit te houden. Aan het begin van de baai stond inderdaad een bord dat dit een speciaal haaienbroed gebied was en er voor een flink aantal maanden haaien rond zouden moeten zwemmen. Aangezien wij in het goede seizoen waren hadden we goede hoop en dat niet zomaar. We moesten er wat verder voor lopen, maar toen zagen we zo veel kleine haaien en ze waren helemaal niet bang. Ze zwommen tot ongeveer een meter voor je en dan zwommen ze snel weg. Hoewel het eerst wel wat vreemd was en ik niet zeker wist of ik nou helemaal blij was dat ze zo dichtbij de meisjes kwamen duurde het niet lang tot we er volledige tussen stonden en juist opzoek naar de haaien gingen om dichterbij te komen. Na ons grote haaien avontuur zijn we terug naar caravan gegaan en ons klaargemaakt voor nog een avondje eten bij Billy’s.

De volgende dag was het voor ons al weer tijd om terug naar huis te gaan. Na nog wat lekkers te hebben gegeten bij de bakkerij was het in de auto en terug naar huis. De reis ging goed, tot vlak voor het dorp, Carl’s airconditioning in de auto werkt niet altijd even goed meer, dus toen het vlak voor het dorp meer dan 50°C was stopte de airconditioning ermee voor een paar minuten, gelukkig sloeg het na een paar minuten weer aan.

Annie moet vandaag en morgen nog werken en dan heb ook ik vakantie tot na februari. Met Perth en Broome op de agenda, gaat dat volgens mij helemaal goed komen.

Dikke kus en knuffel,

-xxx- Mandy

Reacties

Reacties

tante Margreet

ben ook benieuwd naar leuke foto's...

oma

gelukkig dat de haaien niet hongerig waren!

mama

Mooie dagen en veel plezier gehad zo te lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active