mandyvanoeffel.reismee.nl

Perth

Lieve allemaal,

Het heeft eventjes geduurd, maar na 4½ maand heb ik eindelijk Perth gezien. Op zaterdag 2 januari gingen Caitlin en Mikayla naar hun vader in Kalbarri en vloog ik ’s ochtends naar Perth. Op facebook had ik een andere au pair ontmoet, Mirjam, die net in Perth was aangekomen en zij stond op het vliegveld op mij te wachten. Samen zijn wij daarna naar mij hostel gegaan en daarna de stad in gegaan. Mij hostel was niet ver uit de stad en omdat we beiden de stad niet kenden liepen we wat rond en kwamen we allemaal leuke dingen tegen. We hebben nog even samen gegeten en daarna zijn we beiden naar onze eigen plek gegaan.

Ook de volgende dag ben ik met Mirjam de stad in geweest en zijn we ook naar backpackerworld gegaan. Het is een soort reisbureau waar we allerlei informatie kregen over dagjes uit met korting en hebben we een kayak tour geboekt naar Pinguïn Island.

Op maandags ben ik de stad weer in gegaan en het is nog steeds niet te begrijpen hoeveel mensen er opeens overal waren na het weekend. Ik heb vier maanden lang maar weinig mensen gezien en plots zijn er mensen overal. ’s Middags had ik afgesproken met een andere au pair, Liz, ook zij was nog maar net aangekomen in Perth. Samen zijn we naar Kingspark geweest. Een super groot park in het midden van de stad. Hoewel het even zoeken was om er te komen was het een super plek, waar je geweldig over de stad kon kijken.

Ook dinsdag was weer een heel gezellige dag. Samen met Mirjam ben ik naar Perth Zoo geweest. Ik heb een kangoeroe geaaid en een koala gezien. Wat me wel opviel was dat in Nederland in de dierentuin er altijd meerdere dieren van hetzelfde soort zijn. Hier waren er maar drie olifanten en één neushoorn, maar ze hebben zo veel verschillende dieren. Het was echt een heel mooi park. Nadat we alles hadden gezien zijn we nog even in dit stuk van de stad rondgekeken. Vanaf hier konden we met de boot naar de overkant van de Swan River naar het centrum van de stad terug. De boot stopte voor de Bell Tower, helaas konden we hier niet naar boven, omdat het gesloten was, maar voor de toren is net als in Parijs een slotjesbrug.

De volgende drie dagen heb ik mezelf vermaakt door in de stad rond te lopen en heb allerlei leuke plekjes gevonden en ik heb me vermaakt in ‘Stirling Gardens’, niet zo groot als Kingspark, maar toch een heel mooi park. Verder ben ik ook weer naar ‘Kingspark’ geweest en dit keer ben ik veel verder gelopen en hier kwam ik toen ook weer allemaal nieuwe stukjes tegen. Zo ook een hele grote, glazen brug.

Na mezelf op vrijdag te hebben vermaakt in Kingspark ben ik ’s avonds met Mirjam en een ander Deense au pair naar een avondmarkt in de stad geweest. Samen sproken we af om zaterdags naar Fremantle, een suburb van Perth en hier zou een hele leuke markt zijn.

Op zaterdag zijn Mirjam en ik met de trein naar Fremantle gegaan, waar we de Deense au pair en een Duitse au pair ontmoette. De markt zelf was super gezellig, veel lokale mensen en toeristen komen hier elke week. Het grappige was dat het allemaal binnen was. Je had er van alles, groeten en fruit, maar ook allerlei souvenirs. Na de markt wilden Mirjam en ik graag kijken of we de gevangenis tunnel tour konden doen. Helaas was dit niet mogelijk, maar in plaats daarvan hebben we gezellig in de stad rondgelopen en wat gewinkeld tot we weer met de andere au pairs naar een andere markt op het strand gingen. Het waren voornamelijk eettentjes en muziek en iedereen zat lekker op het strand.

Op zondag moesten we al vroeg opstaan, want ons uitje stond al geplant. De bus zou Mirjam, de andere Nederlandse au pair en mij ophalen bij een bus stop in het midden van het centrum. Met een klein busje werden we opgehaald, toevallig waren er nog twee andere Duitse au pairs die mee gingen. In het busje werden we naar het strand gebracht, waar nog een paar andere mensen op ons stonden te wachten die ook mee zouden. Na wat ochtendgym was het tijd om de kajakken in te gaan. Eerst zijn we naar het zeeleeuweneiland geroeid, al mocht je hier niet te dichtbij komen voor de zeeleeuwen. Toch kon je vrij dicht bij alle zeeleeuwen komen, om ze goed te zien. Vandaaruit roeiden we verder naar Pinguïn Island en hier hadden wij heel veel geluk. Terwijl we aan het roeien waren zagen we een dolfijn! Toen we uiteindelijk op Pinguïn Island waren hebben we eerst een wandeling gemaakt. Op verschillende plekken kan je allemaal pinguïns vinden met een geweldig uitzicht. Zelfs onder sommige trappen kon je plots een pinguïn zien. Al zagen ze er wel een beetje gek uit, ze kregen namelijk net hun nieuwe veren wat ze tot grote dons bolletjes maakte. Na op het midden van het eiland in het resque centrum uitleg over de pinguïns te hebben gehad en ze hebben gezien was het tijd om weer terug te gaan in onze kajakken. Toen we weer terug waren besloten Mirjam en ik die avond weer af te spreken om samen naar Kingspark te gaan. Na een douche en wat te hebben gegeten ben ik snel weer naar Kingspark gegaan. Samen met Mirjam zijn we een paar uur in Kingspark gebleven en hebben heerlijk van het uitzicht genoten.

Op maandag ben ik naar Mirjam gegaan en hebben we wat plannen voor de rest van de week gemaakt en daarna samen naar de Ikea in Perth gegaan. Na samen nog te hebben gegeten ben ik weer terug gegaan naar mijn hostel.

Op dinsdag zijn Mirjam en ik met de trein naar Aqwa geweest. Dit is een groot aquarium in Perth met enorm veel verschillende waterdieren. Verder hadden ze ook een enorme watertunnel. Je stapte op een loopband en terwijl je stil staat zie je haaien, vissen, schildpadden, sting rays en nog veel meer overal om je heen. Aangezien je niet hoeft te lopen, maar toch rond gaat heb je alle tijd om foto’s te maken en rond te kijken. De eerste keer waren we iets te veel onder de indruk en waren te druk met foto’s nemen, dus zijn we nog maar een keertje gegaan. Nadat we alles hadden gezien en lunch hadden gehad besloten we naar de Joondalup, een andere suburb van Perth, te gaan. Hier had je namelijk ook de enige H&M in heel Perth. De rest van de middag hebben we dus lekker geshopt.

Op woensdag ben ik samen met Liz, de andere Nederlandse au pair, de stad in geweest en hebben bij een speciaal cupcake winkeltje gegeten en gedronken. Verder heb ik in de stad ook nog wat leuke kleren gekocht. Na vier maanden vond ik dat ik ook wel eens wat nieuws mocht hebben. ’s Avonds zijn Mirjam en ik uit eten geweest naar Jamie’s Italian, Jamie Olivers restaurant in Perth. Dit restaurant zagen we een van de eerste dagen en vanaf toen wisten we dat we hier zeker naar toe zouden willen. Als toetje hebben we daarna een ijsje gehaald bij Ben & Jerry’s! Ze hebben hier in Perth gewoon een winkel met alleen Ben en Jerry ijs, dat is vanaf nu mijn favoriete winkel.

Op donderdag was het dan al weer mijn laatste dag. Ik ben dus nog even de stad in geweest, naar Stirling Gardens geweest en ’s avonds naar Kingspark om hier de zonsondergang te kijken.

Vrijdag vloog ik al weer terug, ik had ’s morgens nog wat tijd om de stad in te gaan en daarna was het tijd om de juiste bus te vinden en ben ik terug naar Paraburdoo gevlogen. Vlak voor Paraburdoo konden we vanuit het vliegtuig plotseling enorm donkere wolken zien en zodra we waren geland begon het enorm te regen. De crew adviseerde ons dan ook nog wat langer in het vliegtuig te wachten. Helaas wist Annie dit niet, dus toen ik droog uit het vliegtuig liep stond daar een doorweekte Annie te wachten. We zijn naar huis gegaan en hebben hier mijn koffer achtergelaten en zijn hierna naar Ross en Susie gegaan die ons hadden uitgenodigd voor het avondeten. Omdat de meisjes nog steeds bij hun vader waren hoefden wij niet meteen naar huis, maar zijn dus gebleven om nog wat spelletjes te spelen.

Vanmorgen hebben zowel Annie als ik heerlijk uitgeslapen en nu is het wachten op de meisjes. Volgens de afspraak zullen ze vanavond pas terug gekomen, maar dit zou best wel eens veel eerder kunnen zijn. Het is weer een lang verhaal geworden, maar hoop toch dat jullie het leuk vinden om te lezen.

Dikke knuffel en kus,

-xxx- Mandy

Reacties

Reacties

Jannie Gelderman

Hey Mandy wat mooi om van jou te lezen waar je bent geweest, wat mooi is het daar hé! , weet je wat ik zo mooi vind ? dat ik zelf ook op die plekken ben geweest haha super !!Pinguïn Island, Fremantle Kingspark,

Mandy blijf genieten, maar dat ga je vast ook doen, Dikke knuffel Jannie

Oma

Fijn dat je zoveel moois hebt gezien in Perth.

mama

Klinkt inderdaad erg mooi. Blij dat je daar zo genoten hebt. xxx

Irene Klaver-Grevelink.

Wat geweldig om dit allemaal te mogen zien en meemaken.
"Kan me voorstellen dat dat genieten was.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active