mandyvanoeffel.reismee.nl

Nieuwe avonturen

Lieve allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik wat heb geschreven, maar ik ben enorm druk geweest. De laatste keer dat ik schreef was de dag dat mama vertrok. Die avond ben ik nog met Annie en de meisjes naar de jaarlijkse picknick dag geweest. Hier was er van alles te doen voor de kinderen, zoals springkussens, tijdelijke tattoos en nog veel meer. Verder was er muziek en allerlei verschillende eettentjes. Dat was al weer mijn laatste dag in Paraburdoo voor de komende maanden. Op zondag moest ik namelijk mijn koffer gaan pakken en mijn kamer schoonmaken. Gelukkig mocht ik wat spullen hier laten op mijn kamer in de kast want alles ging zeker niet in mijn koffer passen. Nadat mijn kamer weer helemaal netjes was hebben we nog lekker een stukje cheesecake gegeten en daarna hebben we de meisjes afgezet bij Candice. Met Annie ben ik toen samen naar Cheela Plains gereden. Dit is mijn nieuwe huis voor de komende drie maanden. De eerste avond heb ik Robin en Evan ontmoet, zij zijn de eigenaren van de station en hebben vier zonen, de oudste twee zijn een tweeling, Gavin en Fraser, en zitten op de universiteit in Perth, dan is daar Lawson, hij zit op boardingschool in Perth en Preston is de enige zoon die nog thuis woont. Die zondag was een rustige middag met het uitpakken van mijn koffer (ik heb een eigen kamer en badkamer!) en ik hoefde ook nog niet te werken. ’s Avonds waren er wat vrienden die langskwamen voor diner en daarna was het al weer vroeg naar bed, maandag zou namelijk mijn eerste werkdag zijn.

Sinds die maandag heb ik de laatste twee weken elke dag gewerkt. Ik begin hier gelukkig pas om half acht, ik kan dus lekker een beetje uitslapen elke dag. Het werk dat ik doe is van alles, maar eerst zal ik wat vertellen over het station. Cheela Plains is een werkend cattlestation. Dit betekent dat ze nog steeds een enorm koeien boerderij zijn. De oppervlakte is een half miljoen acres (202345 hectare) voor hier is dat heel klein. Het was vroeger dan ook een miljoen acres, wat wordt gezien als een normale grote. Toch is dit een speciaal station, het heeft namelijk ook een stationstay. Hier kunnen bedrijven zoals Rio Tinto en BHP verblijven als ze opzoek gaan naar nieuwe mijnen, of de mensen die de weg goed houden en ingehuurd zijn door de overheid. Natuurlijk mogen ook toeristen in deze kamers verblijven, maar aangezien dit vrij duur is verblijven de meeste mensen die hier overnachten in hun caravan of tent op de campingplek. Op de station zijn dus twee plekken waar ik voornamelijk kom, de homestead en het kamp. De homestead is waar de familie woont (Robin, Evan en de kinderen), hier zijn ook twee gastenverblijven en in een daarvan slaap ik. Het kamp is de plek waar de kok (Pauline) en haar man (Ross) slapen. De kok kookt voor gasten en de station crew, haar man helpt met van alles op het kamp en doet ook de dirtwegen. Verder slapen hier in hun eigen kleine huisje Dougie en Charlot, zij doen al het werk met de koeien (de watering, het verplaatsen en nog veel meer). Dan heb je nog twee koppels in caravans, Bob en Tony (zij doen de vuilnis ronde, rijden langs alle wegen om op te ruimen en de vuilnisbakken te verwisselen en zijn dus veel dagen onderweg en slapen hier dan ook niet elke nacht) en Barbara en Rosco (zij zijn de kamphoste en ontvangen alle toeristen en doen verschillende klusjes rond het kamp. Verder was er ook nog een jong koppel dat hekken heeft vervangen en nieuwe heeft geplaatst, maar zij zijn gisteren net vertrokken. Er zijn nog verschillende andere plekken, maar daar heb ik nog maar weinig van gezien. Ik hoop dat dit het wat duidelijker heeft gemaakt.

Wat ik voornamelijk doe, is de wc op het kamp schoonmaken, net als de kamers die nu vrij vol zijn met een grootte groep werkers, maar dit zal niet zo blijven. Verder is de normale kok pas net terug van vakantie gekomen, vandaar dat er een tijdelijke kok was die ik heb geholpen op het kamp met het voorbereiden van avondeten voor de werkers en enorm veel lekkers heb gebakken voor ze. Zo heb ik geleerd mijn eigen saucijzenbroodjes te maken en kan Dougie niet van mijn cupcakes afblijven. Verder help ik met het schoonmaken van de keuken en buiten en dat is voornamelijk het werk wat ik op het kamp doe. Op de homestead heb ik nog niet veel gedaan behalve een paar wasjes.

Naast het werk heb ik gelukkig ook heel veel leuke, bijzondere dingetjes gedaan. Zo hebben ze hier hun eigen paarden en ben ik met Preston al een paar keer naar ze toe geweest (al zijn ze er niet altijd, ze hebben een enorm gebied waar ze zelf kunnen lopen) en heb ik al op een koe gezeten! Dat was eerst een hele zoektocht met Preston op een paard en Robin en ik in de auto op zoek naar een koe in een gebied wat zo enorm groot is, maar zodra we hem hadden kon hij mee in de trailer. De naam van de koe is Coco, toen hij wat kleiner was, was hij een huisdier, zo kwam hij in het huis en keek tv, werd verkleed, er werd opgereden en er werd overheen gesprongen. Zo heeft hij ook geleerd de trailer in te gaan met de paarden op tochten (maar doordat hij door de paarden werd gepest gaat hij er niet meer in als er ook paarden in gaan). Verder ben ik met Preston en Lucy (de tijdelijke kok) nog een middag op verkenning naar een grot gegaan, al zijn we niet te diep gegaan want het was te nauw en we hadden geen idee wat te verwachten. Daarnaast ben ik met Preston en Charlot nog een stuk over de station gaan rijden om Dougie te halen en heb ik een groep koeien ontmoet. Verder heb je hier meer kans om wilde dieren te zien, zo heb ik al een paar keer kangoeroes gezien en Bungarra’s (grote lizards), deze komen toch best heel dichtbij, maar zijn niet erg agressief gelukkig.

Ik ben dus behoorlijk druk geweest en ben blij met mijn vrije dagje vandaag. Dit is ook een bijzondere dag, het is namelijk Robin haar verjaardag! Preston en ik hebben gisteren al een taart voor haar gebakken voor vanavond en Evan zal vis voor ons gaan koken. Verder zijn net een aantal van de mensen van het kamp langsgekomen en hebben we al een taartje gegeten.

Ik hoop dat dit jullie een beetje een beeld heeft gegeven wat ik op het moment doe en zal jullie snel weer op de hoogte brengen van nieuwe, leuke dingen.

Dikke knuffel en kus,

-xxx- Mandy

Reacties

Reacties

tante Margreet

Leuk om te lezen Mandy...maar dat lijkt ook alweer zo lang geleden.

Irene

Wat een leuke ervaring weer.

mama

Fijn dat we nu kunnen lezen over hoe het leven op de nieuwe plek waar je nu 3 maanden gaat wonen.

Oma

Leuk om te lezen hoe het er op de station aan toe gaat.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active