mandyvanoeffel.reismee.nl

A rainy Exmouth

Lieve allemaal,

Ik ben vanmiddag weer terug gekomen van een heel nat Exmouth. Annie heeft het al zo vaak over de zomer stormen gehad en al de regen die hier in de zomer altijd zijn, hier is nu officieel de winter gekomen en die is regenachtig. Regen komt dus niet vaak voor rond deze tijd van het jaar, maar sinds Annie mij zaterdag op heeft gehaald heeft het, het hele weekend geregend. Maar het was zo fijn en gezellig om weer even met Annie en de meisjes te zijn. Zaterdagmorgen haalde Annie mij al vroeg op en zodra we een half uur in de auto zaten begon het te regenen. Voor ons was dit ook wel iets leuks om te zien, langzaam zagen we steeds meer plassen langs de weg (en op de weg). Natuurlijk hadden we genoeg om in de auto over te praten nu we elkaar al weer een maand niet hadden gezien. Aangekomen in Exmouth was het nog steeds wat regenachtig en was het voor ons vrij koud (nog steeds wel boven de 20 graden). Maar we moesten natuurlijk wel naar onze favoriete bakker vandaag en wat boodschapjes doen, zoals een cadeau voor Listy halen. Aangezien het bleef regenen en het strand ons niet een heel goed idee leek besloten we maar lekker even in alle winkeltjes rond te kijken.

Zaterdag begon de dag al grijs, maar het regende niet. Omdat Listy’s verjaardag pas na de middag zou beginnen besloten we eerst lekker een strandwandeling te maken. Met onze vesten en lange broek aan hebben we heerlijk meer dan een uur over het strand gelopen en schelpen gezocht. Na de lunch begon het al snel weer te regenen en gingen we naar Listy voor zijn verjaardag. We konden gelukkig nog steeds buiten zitten, want er was een groot deel overkapt. De middag hebben we ons vermaakt met tafeltennissen in de garage, met een pub quiz van de dopjes van bierflesjes (deze hebben hier vragen op staan), met logisch denkpuzzels en spelletjes en heel veel geklets. Het was een super gezellige middag en begin van de avond en daarna zijn we weer netjes op tijd terug gegaan, vandaag gingen we al weer naar huis.

Vanmorgen dus snel alle kleren weer gepakt en toen in de auto met de hoop dat de wegen open zouden zijn. Gisterenavond was de weg namelijk afgesloten, maar toen we vanmorgen belden waren de wegen weer open, al moesten we uitkijken met alle regen. Zodra we in de auto waren werden we wel een beetje ongerust aangezien het weer flink aan het regenen was en er toch nog wat water op de wegen was van gisteren. Gelukkig kwamen we veilig aan in Nanutarra, alleen de weg naar het zuiden werd afgesloten toen wij op de kruising stonden, gelukkig gingen wij naar het noorden. Vanaf Nanutarra was het voor mij nog maar twee uurtjes, maar het was zo hard aan het regenen dat het wel wat langer heeft geduurd. Annie heeft langzamer moeten rijden en met de regen die zo hard naar beneden kwam, moest Annie beide handen aan het stuur houden. Maar gelukkig kwam dat allemaal goed. Mikayla had alleen niet helemaal door dat ik niet mee naar huis zou gaan, maar weer terug naar de station. Toen ze hier na Nanutarra achter kwam was ze zo teleurgesteld, dat brak mijn hart. Weer terug op Cheela Plains had Preston een speciale cerial voor school gemaakt die ik mocht proeven en hebben we buiten in de regen nog even gevoetbald. Op het moment zijn we aan het wachten op Robin zij is op het moment in Paraburdoo, ze moest Lawson namelijk naar het vliegveld brengen. Lawson zal morgen ook weer naar school moeten, maar er vertrekken vandaag geen vluchten meer, de vraag is nu dus wat er zal gebeuren, we zullen zien.

Dit was even een kort verslag over mijn winter zover, die pas op 1 juni is begonnen, laten we hopen dat de zon snel weer terug komt.

Dikke knuffel en kus,

-xxx- Mandy

mama

Zo te lezen heb je je ondanks de regen toch prima vermaakt en was het een hele ervaring.

Oma

Blij te lezen dat het elders ook kan regenen. Alleen worden hier maar zelden wegen afgesloten vanwege het vele water.