mandyvanoeffel.reismee.nl

Drukke weken

Lieve allemaal,

Mijn laatste verslag was met mijn verjaardag en sindsdien is er enorm veel veranderd. Maandag naar mijn verjaardag ben ik verhuisd van de homestead naar het kamp. De kamp hosten waren namelijk nog steeds met vakantie, Pauline en Ross gingen op vakantie en Dougie en Charlotte vertrokken op woensdag. Er was dus iemand nodig op het kamp, maar ik kon ook niet meer in mijn kamer op de homestead blijven, de twee oudste zonen kwamen namelijk thuis voor hun vakantie samen met hun vriendinnen en een van hun vrienden. Nu er niemand anders op het kamp was moest ik ervoor zorgen dat als er toeristen kwamen ik ze zou inchecken. Hoewel het weer was opgeklaard na de week regen in het begin van de maand, was het na mijn verjaardag weer begonnen met regenen. Toen ik op maandag dus moest verhuizen naar het kamp en mijn kamer op de homestead moest schoonmaken moesten we gebruik maken van een droger om te zorgen dat alles op tijd droog was en ik op tijd terug op het kamp was voor de toeristen, maar ook de toeristen lieten zich niet zien met al deze regen. Nu de jongens thuis waren moesten er enorm veel snacks worden gemaakt, een uitgebreide lunch en natuurlijk avondeten en ook elke dag een toetje. Voor Robin was dit een beetje teveel, dus zorgde ik ervoor dat ik elke dag het dessert maakte op het kamp en ’s avonds naar de homestead bracht, waar ik nog steeds at met de familie. Verder moest ik helpen met kleine dingetjes voor lunch en avondeten, zoals het brood maken of een quiche. Natuurlijk moest er ook nog van alles op het kamp gebeuren, de dagen dat er gasten waren moesten de wc’s en douches worden schoongemaakt, de vloer in de keuken moest worden geschrobd (met een borstel en heet water een vloer schrobben terwijl het buiten regent en iedereen het liefst binnen is). Hoewel het op het kamp rustig was, waren Gavin, Fraser en hun vriendinnen en vriend hier de hele dag kleine klusjes aan het doen, samen met Evan. Behalve de vloer moesten er dus ook hier nog snacks in de koelkast zijn elke dag en met een gast in een van de kamers moest ook hier elke dag avondeten worden gekookt. Het waren dus hele drukke dagen, maar ook heel gezellig met mensen van mijn eigen leeftijd. Gelukkig kwamen Barbara en Rosco een paar dagen laat weer terug en hielpen een beetje met de toeristen. Door de regen kwamen ze namelijk vast te zitten in Geralton (waar hun huis is). Ook hier hadden we last van de vele hoeveelheid regen, de opritten naar zowel het kamp als de homestead zijn maar zandwegen en met zo veel regen was het een modderweg, een heel slipperige modderweg. Wat het rijden vooral ’s avonds in het donker spannend maakte. Vorige week is Preston’s lerares vertrokken en vandaag zijn Fraser en zijn vriendin ook vertrokken. Zaterdag komen Pauline en Ross weer terug, dus ik zal morgen de keuken een hele goede schoonmaak geven en daarna zal het weer wat rustiger zijn. Verder hoop ik van harte dat het weer wat warmer gaat worden, want hoewel het voor Nederlandse begrippen nog niet heel koud is bevries ik hier bijna met 15 tot 18 graden overdag en ’s morgens 10 graden!

Dikke knuffel en kus,

-xxx- Mandy

Reacties

Reacties

Irene

Lekker een beetje frisse lucht !!!

Oma

De wegen daar lijken dus tijdens de regen veel op de Meesterslaan. Blubber, blubber, blubber!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active