mandyvanoeffel.reismee.nl

Schoolvakantie

Lieve allemaal,

Allereerst wil ik jullie graag vertellen dat ik mijn cursus pedagogiek/ opvoedkunde heb afgerond met een gemiddelde van een 10. Ik ben hier super blij mee en wacht nu dus alleen nog op mijn getuigschrift.

Sinds ik terug was van de station twee weken geleden hebben we vakantie gevierd. Op de donderdag en vrijdag nadat ik terug was hadden de meisjes in de middag een speciaal schoolholiday programma. Hierbij gingen ze twee middagen voor twee uurtjes knutselen, ze hebben een speciale print van hun favoriete dier gemaakt. Op zaterdag hadden we de opening van het zwembad, we hadden meteen een speciale zwemclub morgen. Maar het is nog helemaal niet zo warm, de meisjes zijn dus het water in geweest, ik heb heerlijk aan de kant gezeten en gekletst.

Op zondagmorgen hadden we afgesproken met Carl om eerst te gaan zwemmen en daarna samen Disney films kijken bij Carl. De meisjes en Carl waren vrij enthousiast over het zwemmen, ik niet heel erg. Zodra we op het zwembad aankwamen en Carl zag dat het water maar 24 graden was, werd ook hij wat minder enthousiast en vandaag was het ook nog eens extra fris. De meisjes en Carl zijn het water in gegaan, ook vandaag was het te koud voor mij. Zelfs aan de kant had ik al kippenvel. We hebben het al snel opgegeven en zijn snel naar Carl gegaan om hier films te kijken en tussen de middag te lunchen. Uiteindelijk hebben we drie films gekeken en tussen de middag hotdogs gegeten. De rest van de dagen hebben we van alles gedaan, het trainpark, spelletjes, knutselen en barbies.

Op vrijdag was Annie weer vrij en zijn we lekker met z’n allen naar het zwembad gegaan, en zelfs ik ben in het water gegaan. Ook ben ik naar de familie Sullivan geweest om ze te ontmoeten, ze hadden mij gevraagd of ik misschien zou willen oppassen nu de moeder naar Perth ging en de vader moest werken. Dat was niet echt een groot probleem en ze wonen maar een paar huizen verderop. Ik zou vrijdag en zaterdag nacht logeren aangezien de vader nightshift had. Ik kon alleen niet de hele dag blijven. Op zaterdag moest ik werken van 9 tot 2 bij de Milkbar en zondag zouden we al om acht uur vertrekken naar Karijini! Dit was voor de familie geen probleem, ze hadden al iemand voor overdag. Al bleek zij niet te zijn komen opdagen, toch mocht ik wel op zondag om acht uur vertrekken om naar Karijini te gaan.

Dit keer zijn we naar Weano gegaan. Hier waren twee verschillende gorges, allereerst zijn we naar links gegaan. Hier moesten we naar beneden lopen en kwamen bij een meertje, maar door verder te lopen kwam je op allemaal leuke plekjes. Zo moest je voorzichtig tussen twee kliffen lopen die enorm dicht bij elkaar stonden. Achter elkaar liep je naar het meertje, maar hiervoor moesten we eerst met een ladder in de rotsen naar beneden klimmen. Het meertje lag voor het grootste deel in de schaduw, we waren dus niet helemaal zeker of we wel het water in wilde gaan. Uiteindelijk ben ik toch met Caitlin het water in gegaan, hoewel het wel koud was, was het niet heel diep en ook wel weer verfrissend. Nadat Cailtin genoeg had kwamen Mikayla en Annie ook het water in, ik wilde graag verder de klif in lopen om te kijken wat er verderop was en Caitlin wilde niet mee, maar Mikayla en Annie werden ook heel nieuwsgierig. Samen zijn we verder gelopen en moesten we gaan zwemmen, koud! We konden een heel eind de klif in en moesten daarna de rotsen op klimmen, daar zijn we toen gestopt en omgekeerd. We kwamen een man tegen die iets verder was gelopen en tot een ander meertje was gekomen maar de rotsen waren moeilijk te beklimmen, vandaar dat we terug zijn gegaan. We hebben nog even een appeltje gegeten en zijn daarna weer terug gelopen. We wilde graag ook de andere gorge nog zien. Deze gorge was weer heel anders. Eerst moesten we een ladder afklimmen en daarna was het een vlak pad naar een klein, ondiep meertje. Maar al gauw kwamen we erachter dat om helemaal tot het uiteindelijke meertje te komen we zouden moesten zwemmen. We besloten dus om even onze lunch te eten en daarna de tassen achter te laten en in onze zwemkleding verder te gaan. Via het ondiepe meertje kwamen we bij rotsen, waar we weer naar beneden gingen en waar een ander meertje was, waar we stukken konden lopen, maar ook stukken moesten zwemmen. Hierna was een vlak stuk, waar wat plekken waren om te zitten en een ondiep, warm meertje. Hierna moesten we weer tussen een smalle klif klimmen en uitkijken dat we niet uitgleden over het water, wat naar het kleine watervalletje liep. Uiteindelijk aan het einde van hier was het meer waar we naar opzoek waren. Het was heel diep en volledige in de schaduw, dus vrij koud, maar wel heel mooi. Vooral het uitzicht was erg mooi. Daarna was het dan tijd om weer terug naar huis te gaan. Ik moest om vijf uur weer beginnen met werken. Hoewel we snel moesten zijn, zijn we nog wel even gestopt voor een ijsje en zijn we nog even in Tom Price geweest voor een paar boodschappen die we moesten ophalen. We waren om kwart voor vijf thuis en na een super snelle douche ben ik meteen door gegaan naar de Milkbar.

Gisteren hadden de meisjes nog een extra dagje vrij, maar vandaag moesten ze toch echt weer naar school. Ik moet nog de hele week werken van half vier tot half negen en vrijdag zal Annie weer moeten werken.

Dikke knuffel en kus,

-xxx- Mandy

Reacties

Reacties

Irene

Heel hartelijk gefeliciteerd !!! Geweldig !!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active